baby

Lilypie Pregnancy tickers

gemukkah aku??



persoalan ni selalu bermain dalam kepala otak aku???arghhhhhhhhhhhhhh...tensiiiiiii...kusut klu pikiaq berat badan..semua yang bergelar perempuan amat concern dengan masalah ini...namun...apa yang ada pada kita itulah kita..kan???...



masuk ja bulan mei ni aku dah nekad nak kuruskan sket berat badan aku...sebab lepas nikah aritu riang rianya aku membaham makanan..tapi tadak la nek banyak sangat..cuma tak selesa bila badan naik ni..jalan dah rasa penat sket..(ni tanda2 berat sudah naik)...walaupun sang suami belum merungut...tapi aku yang kurang selesa...adakah aku dh gemuk???adakah aku dah gemuk???




arghhhhhhhh..ni tak leh jadi..aku kena wat sesuatu..minggu ni lalu plak aku makan..tambah lak tiap2 ari lec blanja sebab dok wat hal2 MQA ni..tu cam na???aduhhhh...dalam dok risau2 cam ni pun badan ni amik peluang nek lagi 1kilo..aduhhhh...cam na ni???majlis dah dekat...badan lak suka2 ja naiktanpa minta permision dulu...ermmm apa penyelesaiannya niiiiiiiiiiii?????buntuuuuu




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Happy Mother's Day

tahun ni tuan empunya blog mempunyai 2 orang ibu untuk diraikan sempena Hari Ibu ini....*mak & mak mertua*....

disebabkan sang anak tidak dapat balik...(hwaaaa.....nak balikkkkkkk)....maka inilah yang mampu anakanda (sedap juga guna bahasa surat niii)...hadiahkan kepada kedua2 mak *mak & mak mertua* serta semua yang telah dan bakal menjadi ibu.

tadaaaaaaaa...






info sket : hari ibu akan disambut pada hari ahad minggu kedua bulan Mei...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

bila aku mula membaca

Ramai yang sudah mula sangsi apabila aku sudah mendekatkan diri dengan pembacaan baru (apa yang ampa pikiaq tak sama ngan apa yang aku pikiaq)...
*
*
dok membelek...dok memaham..dok membaca...ni la hobi baru aku...sudah jatuh cinta pada magzn baru...dulu
mingguan wanita kini bertukar kepada Pa&Ma...
*
*
koleksi pertama : penjagaan ibu dan bayi...sudah selesai di baca cuma belum masa nya untuk mengingat dan mengaplikasikan...(not yet ok)....tapi pada sesiapa yang sedang mencari bagaimana menguruskan anak lagi2 yang baru pertama kali menimang cahaya mata..saya sarankan dan sokong anda untuk memiliki koleksi terhad Pa&Ma...kandungan buku ini sangat bermanfaat ...hanya dengan 12.90 anda mampu mendapatkan pelbagai info yang berkaitan dengan penjagaan ibu ketika hamil dan setelah melahirkan...(kulit majalah tidak dapat dicari buat masa ini)


sekadar hiasan..majalah yang kini berjaya menarik aku menjadi pembaca setianya..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

MQA & eXAm

14 dan 15 mei...
pihak MQA akan datang untuk melihat sejauhmana program yang kami jalankan untuk memberi pengiktirafan terhadap program yang kami laksanakan selama hampir 5 tahun (la ni baghu nak mai...awat tak mai masa konvo jaaa)...doakan smoga profesor2 yang datang ni lembut hati n berpuas hati dengan program yang dijalankan ini dan sekaligus dengan ringan mulut menyatakan mereka memberi pengiktirafan terhadap ijazah keguruan ini...(kalau tak iktiraf gaji SPM laa...penat blajaq bertaun2)...
*
*
*

JADUAL EXAM
25/5 :
2-440 petang ---Ujian Pengukuran dan penilaian pendidikan jasmani
26/5 :
8.30-11.10 pagi--pembestarian pembelajaran dan pengajaran bahasa melayu
2-4.40 petang---Pengenalan sosiologi
28/5 :
8.30-11.10pagi--Menusia dan alam sekitar
2-4.40petang---Makroekonomi
*
*
*
6hb jun 2009
sambung kenduri lah
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

aku dapat award...

dalam dunia berbloging juga leh dapat award...bestnyaaaaaaa...tima kasih kak tasya..





saya juga ingin memberikan award kepada :
1. semua blogger yang rajin update blog...(sebab dpt meluangkan masa aku time kusut)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

ahli baru

alhamdulillah...syukur kak yong a.k.a kak murshidah selamat melahirkan...2 mei 2009....anak perempuan seberat 2.9kg telah mendaftarkan diri sebagai ahli baru dalam family aku sekali gus telah menjadi cicit tok yang ke 58....alhamdulillah...nama belum dikurniakan...(pak dia tengah pening nak letakl nama apa)...hehe..k lah malas nak menaip panjang2..jom layan gambaq2 dia










aksi apa tak tau nii...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS