baby

Lilypie Pregnancy tickers

suka duka seorang peniru!!!

dah lama tak update...yahooooooooooooo..peksa dah abesss..tadi, masa ngah menjamu selera beramai-ramai kat bilik member *migha*...sempat la plak berkongsi cerita best sepanjang minggu exam ni...bergelak sakan...


situasi 1...paper keluarga kelas prasekolah

migha : shhhh..sshhh..zaem..zaem...
zaem : menoleh belakang n wat muka selamba..
migha : apa budak ni wat dek ja kat aku..selalu geng pakatan ni..(kata dalam hati ja).....then cuba nasib kat mangsa yang len lak....shhhh..shh..yaya...
yaya : mengalihkan pandangan tepat pada migha sambil tersenyum...
migha :apa depa wat tak gheti ja kat aku..woi yaya..lecturer ada dak??woiii..woiiiiiiiii...*sambil toleh kanan dan kiriiii......tuingggggggggg...alamak..lecturer ada sebelah aku..kantoiiiiiii...padan la budak ni wat muka toya ja...ampehhhh...maluuuuuuuuuu



situasi 2 ... paper muzik kelas prasekolah

pakatan semakin membesar...

yaya: woi..anas...sambil buat2 ketuk pen....
anas :*hanya angkat kening..*
yaya :woi ni jawapan mana satu..*sambil angkat sket kertas n tnjuk nombot soalan yang nak ditanya...*
anas : not sure yet...
zaem : *menyampuk*...woii..jawapan dia yang 3 sebab tu kot..blaa..blaaa...
yaya : ok2
anas : ha betoi kot..aku pun rasa yang tu gak ...*dalam otak dok pikiaq jawapan satu lagi*
cici yang tengah khusyuk dok menjawab tadi dok pasang telinga juga...o depa ni jawab soklan ni..trus ngan yakin pilih soklan tu untuk dijawab...
migha sama-sama berkongsi niat yang sama....*padahai nak jawab soklan yang satu lagi tu..tapi ghasa cam yakin ja ngan jawapan budak2 ni...tanpa segan silu trus jawab soklan yang sama....

khusyuknya depa jawab...masing2 dah yakin..kompom betoi pasai dah pakat ramai2 kata jawapan tu....
keluaq ja dewan...zaem,anas,cici n yaya bukak modul......cari punya cari jawapan pakatan tadi....jumpa laaaa....haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...serentak menjerit.....mighaaaaaaaaaaa...salahhhhhhhhhhhhhhhhhh...

anas : aku dok pikiaq jawapan ni dah masa bincang tadi...tapi ampa semua macam yakin jawapan tadi..aku pun menarikan la aku punya pen.....
zaem : haaaaaaaaaaaa aaaa...hilang 10 markah...minta2 la en.mat baik ati terlepas pandang bagi juga 5 markah...

woi zaem...ada ati nak markah...dah sah salah...

moral : tak semestinya meniru leh dapat jawapan betoi...



situasi 3...masa paper muzik juga...

yaya : apa la pn ni..macam tau2 ja...apa nak wat ni...*terus angkat tangan*
pn.mai :knp?nak kertas ka?
yaya : tak puan...nak tutup aircond..sejuk (padahai nak cari peluang buat pakatan)

pn.mai pun akur ngan permintaann tu...woi..woi...woi...dengar la suara2 macam dalam kelambu tu....pakat2 amek kesempatan...

pluppppp..aircond dah tutup len lak jadinya...keadaan jadi lagi sunyi pasai dah tak dengaq bunyi aircond tu.........................................................
tiba2 hujan turun seolah2 macam nak bagi peluang lagi.....dengan bunyi guruh yang sangat kuat...bedentum dentam....nak jadi cerita plak...bunyi ja guruh alarm gheta lecturer mana lak tak tau dok bunyi macam siren ambulan...amboi..gheta ni pun paham perasaan manusia....maka asal bunyi ja guruh..bunyi la suara2 pakatan...

pn.mai : bising ya keta ni??ganggu kamu ka...
yaya : aa'ah pn...bisingggg (tersenyum simpul sambil melihat ahli pakatan yang len..sama2 tersenyum penuh makna.)
migha : yaaaa pn..bisinggggg...(meng ia kan kata2 yaya)

pn.mai :ok masa dah tamat...cuma tinggal masa kecederaan..double chek pls...then put ur script answer on left side of table....................



ni la cerita suka duka masa exam.....k la..aku da nak tidoq dah..ngantuk...wahai orang2 kampunggggggggg...nantikan kepulangan kuuuuuuuuu...yahooooooo..balik kampunggggggggg..selamt tinggal kl....hehe


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "suka duka seorang peniru!!!"

  1. Patik Tengku Putera says:
    November 13, 2008 at 12:05 PM

    hmm, adakah ini kisah sebenar ataupun rekaan?hu2...
    nway memang anda sorang yg taktikal...

  2. naemahnajib says:
    November 17, 2008 at 11:49 AM

    semua orang alami benda yg sama...tp Alhamdulillah xla smpai ke peringkt tinggi...just smpai tingkatan 4 kot ...hehehe..

  3. Clumsy mummy says:
    December 16, 2008 at 4:50 PM

    ni kisah benar..benar2 berlaku...amek pengajaran je tau..

  4. Clumsy mummy says:
    December 16, 2008 at 4:50 PM

    tak pa..normal la tu kak nekmah...hehe...