baby

Lilypie Pregnancy tickers

agama...

aku petik kata2 ni time kuliah tadi..."agama ibarat candu pada masa kini"....bila aku pikiaq memang tepat utk manusia masa kini yang sering alpha dengan kerja dunia...agama diibaratkan seperti candu...bila ada masalah candu yang dicari utk menenangkan...n samalah dengan agama, org sekarang bila ada masalah baru ingat yang Maha Esa...moga2 kita tidak digolongkan dalam golongan yang menjadikan agama sebagai candu...

agama sebagai pegangan kita...(adakah agama ini satu warisan??kita fikir2 kan??kita sendiri yang jadikan sebagai pegangan atau warisan..tepuk dada tanya iman)..aku mengajak diri aku n seluruh umat islam utk memikirkan petikan itu..adakah agama kita hanya sebagai candu....ubahlah persepsi ini...kita jadikan agama kita sebagai kekasih yang mana dalam apa situasi sekalipun kita akan berbalik pada agama...macam kekasih kita...cerita suka, duka, sedih segala mak nenek nak cita kat kekasih kita...fikir2 kan lah.........apa yang harus kita perjuangkan utk agama kita...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

6 Response to "agama..."

  1. SATRIA 165 says:
    January 7, 2009 at 5:17 PM

    Sebab tu ESQ training mengajar kita untuk berfikir, agama islam yang kita anuti sekarang ni hasil dari warisan ataupun pencarian. Lu pikir la sendiri

  2. Clumsy mummy says:
    January 7, 2009 at 9:32 PM

    btoi tuuu...ni promote ESQ gak niii

  3. naemahnajib says:
    January 9, 2009 at 11:46 AM

    ya betul...okong sgt a.kashah...sbnrnya bkn nk promote esq...tp semua yg basic yg kita abaikan ni la yg jd punca dlm gejala skrg...dan secara jujur knaemah rs keinsafan ms ikut training ...sbb 2 nak semua rs apa yg knaemah rs...bkn nk promote...kami xuntung apa pon...sbb 2 terkilan sgt bila maipp sponsor ada yg bg alasan mcm2...koi panjang plk komen nie...sori..cuma nk luah ja...

  4. Clumsy mummy says:
    January 9, 2009 at 4:53 PM

    hehe...salah faham tuu..bukan jiha kata abg akashah promote esq...jiha yang nak promote esq laaa..tu yang wat entry agama

  5. SATRIA 165 says:
    January 12, 2009 at 9:47 AM

    bagus la tu jiha, walaupun x banyak sekurang2nya kita berusaha menyampaikan tentang islam walaupun satu ayat. Pas ni boleh la ajk syahet pi ESQ, kawan dia qobin selalu suh dia pi.

  6. naemahnajib says:
    January 13, 2009 at 3:19 PM

    sori...salah paham....apapn kumpul la duit msk training...berbaloi ngn apa yang kita keluarkan...